Bali in Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Annemarie en Marjolein - WaarBenJij.nu Bali in Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Annemarie en Marjolein - WaarBenJij.nu

Bali in Kuta

Door: Annemare en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Marjolein

02 Oktober 2014 | Indonesië, Kuta

Hallo allemaal,

Ons eerst bericht vanuit Bali.

Maandag 29 september: we vertrokken om 10.00 van huis en om 13.00 vlogen we naar Hong Kong. Om 14.00 NL tijd kregen we ons diner al in het vliegtuig en om 15.00 gingen alle lichten uit omdat de chinezen moesten slapen. In Hong Kong was het namelijk al nacht. Wij waren behoorlijk verbaast omdat voor ons dag was. Om 23.00 NL tijd kregen we ons ontbijt. Dit was een aparte volgorde voor ons.

Dinsdag 30 september: We kwamen om 06.00 aan in Hong Kong. Daar moesten we nog even wachten tot 10.15. In Hong Kong dachten we even een heerlijk broodje en een sapje te drinken. Toen we bij de kassa stonden kwamen we er achter dat we niet met een maestro pinpas konden betalen. Ook niet ergens anders op het vliegveld. We hadden dorst en trek maar helaas ging dat niet door.
Uiteindelijk vlogen we die dag om 10.45 naar Bali en kwamen daar op dinsdag om 15.00 aan. Toen we de airport binnen liepen in Bali zagen we tot onze schrik dat we 35 dollar moesten betalen voor een visum. We sloten met zenuwen in de rij aan. Wij hadden namelijk geen roepia’s (geld op bali) bij ons, creditcard deed het nog niet en aangezien de pinpassen op Hong Kong het niet deden stonden we met spanning te wachten. Gelukkig konden we vlakbij pinnen en kon het toch nog geregeld worden.
Daarna mochten we nog 1.30 uur wachten tot we door de douane konden. Er stond een hele lange rij van wel een paar honderd mensen. Wij moesten even zoeken waar de rij begon. Ik (Marjolein) dacht dat ik het begin van de rij gevonden had maar bleek dus helemaal niet zo te zijn. Ik was ergens midden in de rij gaan staan. Annemarie keek erg verbaasd naar me maar deed net of ze ook van niets wist. Oeps lekker asociaal haha maar de jongens die achter ons stonden zeiden niets dus wij hadden zoiets van prima lekker blijven staan. Scheelt weer minimaal half uur wachten.

Toen we door de douane waren dachten we een bus te gaan zoeken, bleek er dus geen bus te rijden op Bali. We zijn maar met de taxi naar Kuta gegaan op zoek naar een hotel.
Uiteindelijk na wat zoeken hadden we een mooi hotel gevonden. We waren om 20.30 uur in hotel Ozz (in Bali is het 6 uur later). We hadden er dus inmiddels 28 ½ uur er op zitten vanaf het moment dat we thuis weg reden tot we in het hotel waren. Toen we in het hotel waren zijn we lekker gaan slapen want we waren het wel erg zat.

Woensdag 1 oktober en donderdag 2 oktober: we hebben lekker ontbeten bij het hotel. Verder hebben we deze dagen bij het zwembad doorgebracht en naar het strand geweest. De zee heeft echt een hele sterke stroming. Je kon er alleen met je benen in. Vandaag (woensdag) vroegen 2 jongens op het strand of we een foto van hun wilde maken, hij liet daarbij zijn mobieltje zien. Ik (marjolein) zei dat dat goed was, maar toen bleek dat dus helemaal niet zo te zijn! Ze wilde met ONS op de foto! Dat is dus wel even heel wat anders haha. Daar kwamen we dus pas achter toen die ene jongen naast Annemarie kroop en zijn vriend snel een paar fotos schoot. Gelukkig had ze der grote zonnebril op en waren ze daarna weer snel weg!

Ons Engels is niet al te best, maar we redden ons prima.
We verblijven in een mooi hotel met elke ochtend een lekker ontbijtbuffet.
We blijven hier tot zaterdag. Dan reizen we naar het noorden naar het plaatsje Lovina. Nu zijn we in Kuta, dat is een heel toeristisch stadje met n heleboel verkeer. Oversteken is erg gevaarlijk, de auto s en scooters schieten je aan alle kanten voorbij.
Morgen gaan we een dagtour maken door Bali.
We hebben het erg naar ons zin.
Het is hier heerlijk weer tussen de 30 en 35 graden.

Groetjes Annemarie en Marjolein

• 02 Oktober 2014 - 17:23

Linda Schep :

Wat gaaf zeg! Heel veel plezier. Geniet & doe voorzichtig.

• 02 Oktober 2014 - 17:32

Loes:

Geniet ervan meiden, 't is jullie gegund! Leuk om jullie avonturen vanaf nu te kunnen lezen! X

• 02 Oktober 2014 - 20:53

Jeannet:

Veel plezier!!wel voorzichtig hea!!

• 03 Oktober 2014 - 00:58

Janny:

Hoi meiden, leuk om jullie verhaal te lezen. Veel plezier!!!

• 03 Oktober 2014 - 11:19

Meganlee:

Hoi Meiden, wat een verhaal! heb wel moeten lachen, even wennen aan alle andere manieren.
    Gelukkig konden jullie wel betalen voor het visum.
    Onwijs veel plezier samen en doe voorzichtig! Liefs Meg