Australie, Tasmanie tot Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annemarie en Marjolein - WaarBenJij.nu Australie, Tasmanie tot Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annemarie en Marjolein - WaarBenJij.nu

Australie, Tasmanie tot Melbourne

Door: Annemarie en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Marjolein

30 November 2014 | Australië, Melbourne

Vervolg zaterdag 22 november
Aangekomen in een leuk oud hostel, wat net een doolhof was. Het Imperial Hostel voor backpackers. De bagage mochten we 2 lange hoektrappen op sjouwen. We hadden een vrouwen kamer met 4 stapelbedden. We zaten met het hostel bij een leuk winkelcentrum. Savonds hadden we dit keer geen zin om te koken en zijn we uit eten gegaan bij de Chinees die 2 deuren verder zat. We deelden 2 verschillende gerechten.

Zondag 23 november
Vandaag konden we de huurauto ophalen! We kregen een gloed nieuwe nissan micra mee! Wat fijn, nu kunnen we alle bagage laten liggen in de auto en alleen een rugzak meenemen naar het hostel met wat je nodig hebt. Het is wel even wennen zo een kleine lage auto als je een hoge camper gewend bent! Wat een mooie dag met een strak blauwe hemel! We besloten vanuit Hobert eerst omlaag te rijden naar Port Arthur. Onderweg zijn we gestopt bij The Pirates Bay lookout en bij een super blauwe bay met een erg lang strand waar alle golven in waren geslagen. Het waren stroken water, zand, water zand… met daarachter de blauwe zee en bergen. Je zag donkere en lichte gedeeltes in het water.

Hierna zijn we omhoog gereden naar Bicheno. Hier hebben we een nacht geboekt in Bicheno Backpackers Hostel. We kregen een 4 persoons kamer, maar het zat niet volgeboekt dus we hadden de kamer voor ons zelf. We hebben boodschapjes gedaan en chickentonight sweet and sour/pineapple met rijst gemaakt.

Savonds zijn we naar het strand toe gereden om de pinguïns te spotten. Rond 19.30u zaten we klaar op de rotsen te wachten tot de zon onder ging. Om 20.30u dachten we dat ze niet zouden zien. Er zaten meerdere mensen te wachten maar die vertrokken steeds weer. We gaven niet op! Na nog een kwartier wachten zagen we de eerste 3 pinguïns op de rotsen springen. Wat is dat gaaf om die beesten om je heen uit de zee te zien komen. Ondertussen werd het al behoorlijk donker. We wilden ze graag op de foto hebben maar zonder flits zag je ze niet. Ook al was ons dat afgeraden om te fotograferen met flits hebben we het toch een paar keer stiekem gedaan. We dachten dat ze na zo een flits wel weg zouden schieten terug het water in. Maar ze bleven aardig zitten. Het waren kleine pinguïns. Van een afstand hadden we ze nooit kunnen zien. Ze wandelen onder de rotsen door. We zaten echt op het goede stuk!

Maandag 24 november
Vanaf Bicheno eerst richting Freycinet National Park gereden. Halverwege bedachten we ons dat het niks ging worden omdat we regenachtig en bewolkt weer hadden. Toen zijn we naar het noorden gereden waar we een hostel hadden geboekt in Launceston. Hier kwamen we s’middags aan rond 13.30u. Eerst ingecheckt bij Launceston Backpackers en op zoek gegaan naar een restaurantje waar we konden lunchen. Met dat regenachtige weer moet je toch iets leuks doen!

In dit hostel hebben we 2 nachten geboekt in een privé kamer. Aan de balie vertelden ze ons dat we een drie persoons kamer kregen voor ons beide omdat 3 dagen geleden het brand alarm is afgegaan en alle sproeiers op die afdeling af zijn gegaan. Toen we op de kamer aan kwamen stonden er van die vochtvreters te blazen. Dit was een herrie van jewelste. En wij dachten hebben we hiervoor betaald om in de herrie te zitten. Al snel kwam er iemand vragen of we op een andere kamer wilden slapen. Hier is het iets rustiger.

Dinsdag 25 november
Met de huurauto naar Mole Creek gereden. Daar hebben we een stop gemaakt bij Alum Cliffs, waar we na een wandeling bij een mooi groen, bergachtig uitzicht kwamen. Toen we verder reden kwamen we bij de Marakoopa Cave. In deze grot was het rond de 9 graden, erg fris! Annemarie was nog nooit in een grot geweest. (in ieder geval niet dat ze zich kan herinneren) Marjolein wel dus die had er meer een voorstelling van hoe het er uit zou zien. We gingen met een veel te grote groep naar binnen toe. Je mocht alleen fotos maken als de gids zei dat het mocht. Deze grot bevat ondergrondse stroompjes. Er leven glimwormen, dat zijn larven van een mugachtige vlieg die lichtgevend in het donker. Toen het licht uit was had je een sterrenhemel. Je zag overal druipstenen die gevormd waren in duizenden jaren en muren vol met kristallen die licht reflecteren. Er komen geen vleermuizen voor in deze grot, wel grotspinnen, krekels en berggarnalen. De rondleiding door de grot duurde een uur.

We zijn verder gaan rijden richting The Craddle Mountain. De weg die we moesten afleggen daar naar toe lag tussen de bergen, dus up and down en erg veel bochten. Met onze nissan micra komen we bijna de steile bergen niet op! Helaas begon het onderweg steeds mistiger te worden en te regenen. Toen we er eindelijk waren was het weer nog niet opgeknapt en besloten we de bekende ‘overland track’ niet te wandelen. We hebben toen warme chocolademelk gedronken en zijn terug gaan rijden naar het hostel in Launceston.
Woensdag 26 november
Het was goed weer en besloten nog wat te gaan ondernemen op het eiland Tasmanie! We zijn naar het Freycinet National Park gereden.
Daar heb je de bekende Wineglass Bay! Na een wandeling van een half uur kwamen we aan op de berg met het juiste uitzicht. Een baai met een wit strand en veel groen er omheen. De wandeling duurde een uur en had vele trappen.

Toen we naar de auto liepen zagen we een walibi met een baby. Hierna hebben we Cape Tourville Lighthouse bezocht. Vanaf hier had je prachtig uitzicht over bergen aan zee.

We overnachten in Tassie Backpackers Brunswick Hotel.

Donderdag 27 november.
Om 08.00u zijn we vertrokken vanaf het hostel om de auto in te leveren op het vliegveld. Daar kwamen we om 08.30u aan. We kwamen er achter dat we vergeten waren om te tanken dus nog snel even terug om te tanken. Gelijk nog even een broodje gehaald bij de subway.
Om 09.00u de sleutels ingeleverd. In 4 dagen hebben we 1250 kilometer gereden met de auto.
En toen begon het wachten tot 13.30u op onze vlucht. We hadden een uur vertraging. Het was een uur vliegen naar Melbourne.
We zijn met de skybus naar het Elisabeth hostel gebracht waar we de laatste dagen verbleven. We hebben een privé kamer geboekt.
‘s Avonds zijn we in de stad nog een hapje wezen eten.

Vrijdag 28 november.
We hebben ‘s ochtend weinig gedaan. Aan het einde van de ochtend zijn we wezen winkelen.
Na het winkelen hebben we nog even geslapen.
‘s Avonds zijn we wezen stappen in Melbourne. We moesten even zoeken naar de goede straat. Maar met onze plattegrond kwamen we in de Kingstreet aan waar het uitgaansleven zich bevond. We zijn in een discotheek geweest met 2 verschillende muziek zalen. We hadden al snel contact met andere jongeren. Het was een erg gezellige avond met veel lol.

Zaterdag 29 november.
We hadden maar drie uurtjes geslapen na het stap avondje. We hebben rustig aan gedaan, boeken gelezen in bed en wezen internetten in de lobby.
Laat in de middag zijn we wezen lunchen bij Snitzl in het centrum van Melbourne.

Zondag 30 november.
Onze spullen ingepakt, uitgecheckt in het hostel. Via internet onze vluchten ingecheckt, zodat we in ieder geval naast elkaar zaten.
Rond 12.00u werden we opgehaald door de skybus die ons naar het vliegveld brengt.
Om 15.25u Australische tijd vliegen we naar Hong Kong en via Hong Kong naar Amsterdam waar we om 06.15u Nederlandse tijd aan komen.

• 30 November 2014 - 05:28

Loes:

Nou meiden, een hele goede terugreis en tot morgen!!! Negen weken vol avontuur en nu terug naar Nederland, waar het inmiddels toch wat kouder is (vind ik, lang leve de sjaals en handschoenen). Geniet nog even van de laatste uurtjes van jullie grote avontuur! X

• 30 November 2014 - 17:04

Janny:

Hoi Marjolein en Annemarie,

Echt weer een heel leuk verslag en jullie hebben weer erge mooie plaatsen bezocht. En wat boften jullie dat jullie pinquins en een walibi met baby hebben gezien.
    Een hele goede thuisreis en tot morgen!!!!

Groetjes,
    pap en mam